چطور از خواص کندر بهره مند شویم?

فواید فوق العاده کندر

کندر برای پوست و مو، سلامت قلب، کمر درد، مبارزه با سرطان  بسیار مفید است و کندر و روغن کندر از خواص فوق العاده ای برخودار هستند،

خواص کندر  وروغن آن

خواص کندر و روغن کندر در طب سنتی بی نهایت است و برای بسیاری از بیماری ها درمان است, فقط بهتر است بدانید چگونه و چقدر مصرف کنید. کندر خواهیم گفت روشن است که کندر ارزشی برابر طلا دارد و برای همین توسط مصریان، یهودیان، یونانیان، رومیان و ایرانیان برای اهداف عمومی و روحی مصرف می شده است. کندر یک ماده گیاهی سرشار از خاصیت های پزشکی است. روغن کندر نیز یکی از روغن های معطری می باشد که بعنوان درمان کاربرد دارد.در زمان های قدیم، مردم به طور گسترده ای از این روغن برای درمان بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی استفاده می کرده اند و در یک دوره ای از تاریخ ، تجارت کندر به عنوان سودآورترین در جهان شناخته شد. روغن کندر علاوه بر نقش کلیدی که در آروماتراپی(رایحه درمانی) دارد، دارای خواص ضدالتهابی و ضد سرطانی نیز می باشد.

1-نرم کننده پوست

خواص کندر برای پوست

استفاده منظم و مداوم از این روغن، پوست را نرم و صاف می کند.

2- برای کاهش و از بین بردن جای زخم ها

یک پوست عاری از جوش، مورد علاقه همه است.این روغن می تواند آکنه، جای عمل های جراحی، جای زخم ها و حتی ترک های پوستی را از بین ببرد و پوستی صاف ایجاد کند

3-روغن کندر برای بازسازی و ترمیم پوست:

این روغن با ترمیم سلول های مرده پوست و کاهش خطوط و چین و چروک آن ، پوست را ترمیم و جوان کند ؛ این یکی از بهترین خواص کندر است.

4-تقویت ناخن ها از خواص روغن کندر:

خواص کندر

این روغن ، ناخن های ضعیف یا شکننده و ظریف را تقویت می کند.

5-روغن کندر ضد عفونت است:

این روغن یک ماده ضدعفونی کننده است و برای از بین بردن زخم ها و بریدگی ها کاربرد دارد و روند بهبود زخم ها را تسریع می بخشد.

6-درمان زگیل

این روغن را دو بار در روز و به مدت چندین هفته روی زگیل بزنید و درمان آنرا نظاره گر باشید.

7-درمان گزش حشرات

درمان گزش حشرات

یک قطره روغن کندر را برای کاهش ورم ناشی اغز گزش حشرات استفاده کنید . این روغن به درمان سریعتر آنها کمک میکند.

مزایای استفاده از روغن کندر برای مو:

اگر از مو های خود ناراضی هستید کندر میتواند بسیار مناسب باشد.

8-درمان شوره سر با روغن کندر:

تقریبا تمام روغن های معطر مانند روغن کندر ، اگر به طور منظم استفاده شود به رفع شوره سر کمک میکند.

9-روغن کندر برای داشتن موهای براق:

فواید عالی روغن کندر

برای داشتن موهای براق و سالم میتوانید روغن کندر را به تنهایی یا با مقداری صمغ درخت مر ، ترکیب کنید و استفاده نمایید. از این 2 ماده به عنوان ژل حالت دهنده مو نیز میتوان استفاده کرد.

1 10- برای کاهش و یا توقف ریزش مو و داشتن موهای سالم:

روغن کندر باعث تقویت ریشه مو و متوقف کردن ریزش مو میشود و در کل به سلامت موها کمک میکند.

خواص کندر و روغن کندر برای سلامتی:

11- تسکین درد:

دردهای ناشی از التهاب را میتوان با استفاده از روغن کندر

12- کاهش استرس از خواص کندر:

خواص و فواید کندر

همانطور که میدانید امروزه استرس و فشار بخشی جدا نشدنی از زندگی است؛ میتوانید از روغن کندر به عنوان عطر استفاده کنید و یا آن را روی شقیقه هایتان بمالید و از استرس خلاص شوید.

13-کاهش تب و سردرد با کندر:

کاهش تب و سردرد

این گیاه خواصی مشابه آسپرین دارد پس می توان بعنوان مسکن و همچنین داروی تب بر از آن استفاده کرد.

14-یک تقویت کننده عملکرد مغز است:

تقویت عملکرد مغز

این گیاه می تواند به افزایش هوش و تمرکز کمک کند. بنابراین بعنوان یک تقویت کننده مغز به کار می رود. کندر برای تقویت عملکرد مغز می باشد . استفاده منظم یک یا دو قطره از این روغن بر روی شقیقه ها و پشت گردن باعث افزایش تمرکز فرد می شود.

15-کندر برای افزایش باروری مردان:

کندر باعث افزایش میل جنسی می شود ؛ مصرف منظم این گیاه تعداد و کیفیت اسپرم را بالا می بردو در نهایت موجب افزایش باروری در مردان نیز می شود.

کندر مفید برای سلامت رحم:

روغن کندر ، تولید استروژن را کنترل می کند و از احتمال ایجاد کیست در رحم و تومورهای پس از یائسگی که سرطان رحم نام دارد جلوگیری می کند.این روغن دیگر بیماری های زنان را نیز درمان می کند و در کل غشای مخاطی رحم را پاکسازی می کند.

چطور باید از کندر استفاده کنیم تا از خواص آن بهره مند شده باشیم؟

طبق توصیه متخصصان طب سنتی چند روش برای نحوه استفاده از کندر وجود دارد که شامل:

1-آن را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مربا خوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید.

2-آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است ؛ بهتر است بدانید جویدن کندر لثه را محکم میکند و بوی دهان را میزداید برای حافظه مفید است و روایت شده برای حفظ قرآن و قطع ادرار و بلغم از آن بخورند.

3-برای رفع فراموشی اینطور کندر را مصرف کنید : کندر با عسل خورده شود تا فراموشی را درمان کند.

اگر تا چند روز هر روز 3 گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است. استفاده کندر تا دو هفته مفید است و استفاده طولانی عوارض دارد

گرد آورنده : باقری